Terug naar het overzicht

FAQ: Leasen

  1. Algemeen

    • Waar kan ik nieuwe kentekenplaten laten maken als ik deze kwijt ben?

      Op vertoon van je legitimatie en kentekenbewijs kun je bij jouw merkdealer nieuwe kentekenplaten laten maken. De kosten zijn voor jouw eigen rekening.

    • Ik ben mijn kentekenbewijs of kentekencard kwijt, wat doe ik nu?

      Een nieuw kentekenbewijs of kentekencard vraag je aan door een e-mail te sturen naar inname@terbergleasing.nl. De prijs is € 90,=, exclusief BTW.

    • Waar kan ik mijn vragen over de fiscale waarde stellen?

      Je kunt een e-mail sturen naar inkoop@terbergleasing.nl

  2. Bestelling en levering

    • Waar kan ik vragen stellen over de bestelling van mijn auto?

      Je kunt een e-mail sturen naar bestellingen@terbergleasing.nl

    • Waar kan ik vragen stellen over de levertijd van mijn auto?

      Het overgrote deel van de auto’s wordt vanuit onze eigen voorraad geleverd. De levertijd die op de website staat vermeld, is de levertijd van de auto. Mochten wij hier van afwijken, zullen wij spoedig contact met je opnemen om een oplossing te bieden.

    • Welke documenten ontvang ik bij mijn nieuwe leaseauto?

      Bij aflevering van je nieuwe leaseauto ontvang je een berijdersmap met een schadeaangifteformulier, contactgegevens en een groene kaart van Terberg Leasing. Terberg Leasing levert alle sleutels van de auto en de registratie van de kentekencard. Wanneer je een brandstofpas via Terberg Leasing hebt aangevraagd, wordt ook de Multi Tank Card toegezonden.

    • Is het mogelijk om mijn bestelling kosteloos te annuleren als de levertijd uitloopt?

      Nee, dit is niet toegestaan.

    • Wanneer weet ik wat de verwachte leverdatum van mijn leaseauto is?

      Bij de bestelling van je auto, ontvang je de verwachte levertijd.

    • Is het mogelijk om aan te geven bij welke dealer mijn leaseauto wordt geleverd?

      Nee, dit kan niet omdat we speciale afspraken hebben met onze vaste dealers. Hierdoor bieden wij jou zeer scherpe leasetarieven.

  3. Brandstof

    • Kan ik zelf inzicht hebben in mijn tankgedrag?

      Via de website van Multi Tank Card kun je als bestuurder inloggen en al je tankgegevens inzien.

    • Waar kan ik terecht met vragen over ‘Brandstofpas’?

      Ben je je pas kwijt, je pincode vergeten of heb je andere vragen, dan kan je contact opnemen via brandstof@terbergleasing.nl

    • Hoe worden de brandstofkosten verwerkt als ik een brandstofpas heb?

      Je betaalt maandelijks een voorschot op basis van het jaarkilometrage, fabrieksverbruik van de auto en de actuele brandstofprijs. Dit voorschot wordt maandelijks achteraf verrekend met het totaalbedrag aan getankte brandstof.

    • Kan ik in het buitenland met mijn brandstofpas betalen?

      Met de normale Multi Tank Card is tanken in het buitenland niet mogelijk. Op jouw verzoek kunnen we een internationale (DKV) pas laten uitgeven, waarmee je over de grens brandstof af kan rekenen bij alle tankstations die aangesloten zijn bij DKV.

    • Kan ik met mijn tankpas opladen bij openbare laadpalen?

      Met de normale Multi Tank Card is opladen bij openbare laadpalen niet mogelijk. Op verzoek van jou kunnen we een Multi Tank Card met een The New Motion chip laten uitgeven, waarmee je bij het grootste Nederlandse netwerk van openbare laadpalen van The New Motion kunt opladen.

    • Kan ik overal in Nederland met mijn brandstofpas betalen?

      Ja, dit kan bij elk tankstation in Nederland.

    • Waar kan ik het bedrag van voorgeschoten brandstof declareren?

      Je kunt dit bedrag declareren via de website van Multi Tank Card.

    • Hoe kan ik een Multi Tank Card aanvragen?

      Dit doe je door een e-mail te sturen naar brandstof@terbergleasing.nl

    • Wat doe ik als ik mijn brandstofpas kwijt ben?

      Bel direct met het telefoonnummer 030-2884774, dan blokkeren wij de pas en vragen gelijk een nieuwe pas voor je aan. Bel je buiten kantooruren, dan wordt je automatisch doorgeschakeld met de alarmcentrale, welke de pas voor je blokkeert. Buiten de reguliere werktijden kan je de pas blokkeren via de website van Multi Tank Card.

    • Wat doe ik als mijn brandstofpas niet meer werkt?

      • Heb je drie keer de onjuiste pincode ingevoerd, dan is de pas voor 24 uur geblokkeerd, daarna kan je hem gewoon weer gebruiken.
      • Als de magneetstrip niet meer werkt, kan je via brandstof@terbergleasing.nl een nieuwe pas aanvragen.

    • Wat doe ik als ik mijn pincode van de brandstofpas ben vergeten?

      • Als je direct jouw pincode nodig hebt, kan je bellen met onze afdeling Brandstof via 030-2884774. Om er zeker van te zijn dat je de daadwerkelijke eigenaar bent, leggen wij je enkele vragen voor. Daarna geven wij je de pincode.
      • Heb je de code niet direct nodig, dan stuur je een e-mail naar brandstof@terbergleasing.nl.
      Advies: verwerk jouw pincode in één van de nummers in jouw mobiele telefoon, zodat je de code altijd bij de hand hebt.

  4. Het leasecontract

    • Is het mogelijk om accessoires toe te voegen aan het leasecontract?

      Accessoires kun je altijd toevoegen. Doe je dit tussen bestelling en levering, dan leveren wij de leaseauto uit inclusief de extra accessoires. Wil je de accessoires toevoegen gedurende het leasecontract, dan worden deze gemonteerd en de kosten gespreid over de leaseperiode.

    • Waar kan ik informatie vinden over opties of accessoires?

      Voor informatie over opties en accessoires kun je het beste de prijslijst van de dealer van jouw merk raadplegen.

    • Waar kan ik wijzigingen in mijn NAW gegevens doorgeven?

      Deze kun je doorgeven door een e-mail te sturen naar customercare@terbergleasing.nl

    • Waar kan ik terecht met vragen over ‘Inname en Contractbeëindiging’?

      Hiervoor kun je een e-mail sturen naar inname@terbergleasing.nl

    • Hoe kan ik mijn leaseauto aan het einde van de leaseperiode overnemen?

      Als je de overnameprijs van jouw leaseauto hebt opgevraagd, krijg je binnen één werkdag de overnameprijs retour. In deze e-mail staat ook de overnameprocedure vermeld.

    • Hoe vraag ik de overnameprijs van mijn leaseauto op?

      Dit doe je door een e-mail te sturen naar customercare@terbergleasing.nl. Daarin vermeldt je het kenteken, de gewenste overnamedatum en de kilometerstand per de gewenste overnamedatum.

    • Vanaf wanneer kan ik de overnameprijs van mijn leaseauto opvragen?

      Vanaf drie maanden voor het einde van je contract kan je de overnameprijs van jouw leaseauto opvragen.

    • Kan ik mijn auto aan het einde van de leaseperiode overnemen?

      Ja, dat is mogelijk. Hiervoor neem je contact op met customercare@terbergleasing.nl. Tip: wil je de auto niet zelf overnemen, dan is er misschien iemand in jouw omgeving die de auto wil overnemen.

    • Hoeveel kost het om voortijdig mijn leasecontract te beëindigen?

      Het afkopen van jouw contract gedurende de looptijd is mogelijk. De hoogte van de afkoopkosten is afhankelijk van de resterende looptijd. De afkoopkosten kun je opvragen via customercare@terbergleasing.nl

    • Waarop wordt de leaseauto gecontroleerd bij inname?

      Bij inname wordt de leaseauto gecontroleerd op:
      – aanwezigheid van papieren, sleutels, documentatie en accessoires;
      – eventuele schade(s) aan binnen- en buitenkant van de auto.
      Welke schades zijn acceptabel bij het inleveren van mijn leaseauto? Een klein aantal beschadigingen als gevolg van normaal gebruik (gebruikersschade) is acceptabel. Bij te veel gebruikersschades, kunnen de kosten bij je in rekening worden gebracht. Aanrijdingsschades en alle andere schades zijn niet acceptabel. Deze schades kan je melden via schade@terbergleasing.nl. Wordt er geen schademelding gedaan of schadeaangifteformulier ingeleverd, dan wordt de gehele schade aan je doorberekend. Een uitgebreide innamehandleiding kun je aanvragen via customercare@terbergleasing.nl

    • Wat moet ik meenemen bij inname van de leaseauto?

      • Het kentekenbewijs of de kentekencard;
      • alle sleutels;
      • onderhoud- en instructieboekjes;
      • reservewiel, reparatieset of compressor, inclusief boordgereedschap;
      • mee-geleasede accessoires;
      • eventueel navigatiesysteem, inclusief software en/of bevestigingsmateriaal.
      Alle andere zaken die bij de levering van de leaseauto aanwezig waren, dienen ook aanwezig te zijn bij inlevering van de leaseauto.
      Tip: zorg er ook voor dat alle schades bij Terberg Leasing zijn gemeld.

    • Kan ik mijn leaseauto op een andere locatie inleveren?

      Het inleveren van de auto op een andere locatie dan bij ons in Utrecht is helaas niet mogelijk. We kunnen de auto wel ophalen op een zakelijk adres in Nederland als dit gewenst is. Houd er rekening mee dat je verantwoordelijk blijft voor de staat van de auto tot deze definitief bij ons in Utrecht beoordeeld en ingenomen is.

    • Op welke tijden kan ik mijn leaseauto inleveren?

      Dit kan je doen op werkdagen tussen 07:45 uur en 17:30 uur. Je kunt hiervoor een afspraak maken met onze collega’s op inname@terbergleasing.nl

  5. Onderhoud

    • Waar kan ik mijn zomerbanden laten vervangen?

      Je kunt jouw banden laten vervangen bij de merkdealer of een bandenspecialist (bijvoorbeeld bij Euromaster, Profile Tyrecenter en KwikFit).

    • Wat moet ik zelf aan onderhoud doen?

      Je dient zelf regelmatig kleine, preventieve werkzaamheden te verrichten. In het instructieboekje van jouw auto vind je instructies om de volgende zaken te controleren en, indien nodig, bij te vullen:
      – Peil van de motorolie;
      – Niveau van de koelvloeistof;
      – Niveau van de antivries voor de ruitensproeiers;
      – Spanning van de banden en het reservewiel.

    • Zijn winterbanden zinvol?

      Jazeker, door de zachtere samenstelling van het rubber en het speciale profiel zijn winterbanden beter geschikt voor lagere temperaturen. In de praktijk betekent dat meer grip, meer comfort en veiliger rijden als er sneeuw of ijs op de weg ligt.

    • Wanneer moet mijn auto APK worden gekeurd?

      Rij je in een personenauto op benzine? Dan is het keuringsinval 4-2-2-1 (na vier jaar vindt de eerste keuring plaats). Rij je in een personenauto op diesel of LPG? Dan is het keuringsinterval 3-1-1-1 (na drie jaar vindt de eerste keuring plaats).
      Tip: meer informatie over de APK vind je op de websites www.rdw.nl en www.allesoverapk.nl. Op de laatst genoemde website kun je ook jouw APK datum opvragen.

    • Waar en wanneer kan ik mijn winterbanden laten monteren?

      Als je winterbanden meeleaset en deze wilt wisselen, is het raadzaam om tijdig een afspraak te maken met Euromaster via het telefoonnummer 0570-679790. Als de winter of zomer voor de deur staat, kan het druk worden bij de leverancier.
      Advies: wissel de banden om bij het ingaan van de zomer-/wintertijd.

    • Wat is een APK-keuring?

      De Algemene Periodieke Keuring (APK) is een in Europa wettelijk verplichte autokeuring, die zorgt voor verkeersveiligheid en betere bescherming van het milieu.

    • Hoeveel winterbanden zitten er in mijn lease contract?

      Er is geen beperking van het aantal winterbanden.

    • Wat houdt het Eigen Risico bij vervangend vervoer in?

      Afhankelijk van je contract, zijn de eerste 24 of 48 uur niet meeverzekerd. Deze huurkosten worden aan je doorberekend.

    • Bij welke leverancier wissel ik de winterbanden van mijn leaseauto?

      Dit doe je bij Euromaster. Kijk voor een garage bij jou in de buurt op garage.euromaster.nl

    • Wanneer heb ik recht op vervangend vervoer?

      Je kunt altijd gebruik maken van een vervangende auto. De vergoeding hiervan start na de duur van de Eigen Risico periode.

    • Waar kan ik terecht met vragen over ‘Pech en Hulpverlening’?

      Hiervoor kun je een e-mail sturen naar onderhoud@terbergleasing.nl

    • Kan Terberg Leasing bemiddelen bij lange wachttijd bij de dealer?

      Jazeker, maar alleen wanneer de nood hoog is. Bijvoorbeeld als je op korte termijn op vakantie gaat en jouw auto een acuut technisch mankement heeft.

    • Wat doe ik bij pech in het buitenland, als ik geen buitenlanddekking heb?

      Uiteraard bieden wij je altijd onze hulp aan bij pech in het buitenland. Als je geen buitenlanddekking hebt, worden alle niet gedekte kosten plus de dossierkosten van € 150,00 exclusief BTW aan je doorbelast.
      Advies: lease de buitenlanddekking mee, zodat je onbezorgd op reis kunt.

    • Wanneer moet ik Terberg Leasing wel informeren bij onderhoud of reparatie?

      Bij een defect aan de kilometerteller moet je hiervan direct een melding maken bij Terberg Leasing, zodat wij aan het einde van je leaseperiode kunnen vaststellen wat de eindkilometerstand is.

    • Wanneer betaal ik zelf de kosten voor hulpverlening?

      Je betaalt zelf de kosten als:
      – er sprake is van een technische storing die gemakkelijk zelf te verhelpen/voorkomen is, zoals:
      • verkeerde brandstof getankt;
      • brandstoftank leeggereden;
      • sleutel achtergelaten in de auto.
      – de kosten zijn uitgesloten in de algemene voorwaarden;
      – de instructies van de hulpverlener, alarmcentrale of fabrikant van de auto niet of gedeeltelijk zijn nagekomen.

    • Heb ik toestemming nodig voor onderhoud of reparatie?

      Nee, dit is niet nodig. Je kunt zelf een afspraak maken bij een officiële dealer van het automerk. De dealer neemt contact met Terberg Leasing op voor toestemming van de werkzaamheden.

    • Hoeveel kost buitenlanddekking?

      Buitenlanddekking bedraagt € 5,00 exclusief BTW per maand.

    • Wanneer is mijn leaseauto toe aan een onderhoudsbeurt?

      In het instructieboekje van je auto staat vermeld wanneer de auto toe is aan een onderhoudsbeurt, voor het tijdig regelen hiervan ben je zelf verantwoordelijk. Als bestuurder ben je óók verantwoordelijk voor het tijdig aanbieden van je auto voor wettelijke keuringen, tussentijdse olie- en vloeistofcontroles en merkafhankelijke terugroepacties.

    • Wat is buitenlanddekking?

      Met buitenlanddekking heb je in het buitenland ook recht op hulp bij pech en het laten maken van de auto.

    • Hoe kan ik onderhoudsmanagement alsnog in mijn leasepakket krijgen?

      Dit is aan te vragen door een e-mail te sturen naar afdeling Customer Care via customercare@terbergleasing.nl

    • Hoeveel kost binnenlanddekking?

      Binnenlanddekking zit bij Terberg Leasing standaard in het leasepakket, hier hoef je niet extra voor te betalen.

    • Wat zijn de voordelen van onderhoudsmanagement?

      Een auto is gemiddeld drie keer per jaar bij de dealer voor reparatie of onderhoud. Het onderhoudsmanagement zorgt ervoor dat je tijd en dus geld bespaart. Onderhoudsmanagement is gemakkelijk; je auto wordt voor de onderhoudsbeurt opgehaald en teruggebracht.
      – Tijdens de onderhoudsbeurt wordt je auto van binnen en buiten gereinigd.
      – Heb je óók winterbanden in je leasepakket, dan wordt, indien gewenst, de bandenwissel op locatie uitgevoerd.
      – Je bespaart aan het halen en brengen van de auto, vervangend vervoer, werktijd en reinigingskosten.

    • Wat is binnenlanddekking?

      Met binnenlanddekking krijg je hulp bij pech onderweg binnen Nederland.

    • Wat is Onderhoudsmanagement?

      Onderhoudsmanagement is een extra service die je mee kunt leasen. Als je auto een onderhoudsbeurt nodig heeft, wordt deze bij je opgehaald, schoongemaakt en weer bij je teruggebracht op een door jou gewenste plaats.

    • Wat doe ik bij pech met mijn leaseauto?

      Als je pech hebt met je leaseauto moet je zo snel mogelijk contact opnemen met Terberg Leasing via het telefoonnummer 030-2884774. Onze medewerkers helpen je snel weer op weg.

    • Waar kan ik terecht met vragen over ‘Reparatie en Onderhoud’?

      Hiervoor kun je een e-mail sturen naar onderhoud@terbergleasing.nl

    • Kan ik elke oliesoort gebruiken?

      Je kunt niet elke motoroliesoort gebruiken voor je auto. In het instructieboekje van je auto vind je hierover meer informatie.

    • Hoe vul ik de motorolie bij?

      Als eerste check je het oliepeil, bij voorkeur met een koude motor en op een vlak oppervlak. Als het oliepeil in de buurt van het minimum komt, is het tijd om olie bij te vullen. In het instructieboekje van je auto vindt je hierover meer informatie.

  6. Overige

    • Waar kan ik mijn vragen over facturen stellen?

      Je kunt je vragen e-mailen naar debiteurenbeheer@terbergleasing.nl

    • Waar kan ik een kopie van een factuur opvragen?

      Een kopie van een factuur kun je per e-mail opvragen via debiteurenbeheer@terbergleasing.nl. Het is belangrijk dat je het factuurnummer vermeld.

    • Wat doe ik als ik klachten heb over mijn leaseauto?

      Bij Terberg Leasing willen we er alles aan doen om jou als klant tevreden te houden. Mocht je niet tevreden zijn, dan kun je per e-mail naar customercare@terbergleasing.nl of telefonisch via 030-2884774 je klacht aan ons doorgeven. Onze medewerkers zijn op werkdagen te bereiken tussen 08:15 – 17:30 uur.

    • Waar kan ik terecht met vragen over ‘Bekeuringen’?

      Hiervoor kun je een e-mail sturen naar bekeuringen@terbergleasing.nl

    • Wat is een transactievoorstel?

      Dit is een schikking voor een overtreding, waardoor er wordt voorkomen dat je voor de rechter moet verschijnen.

    • Als ik te hard heb gereden, waarom krijg ik dan van Terberg Leasing een brief waarin in mijn NAW-gegevens moet opgeven?

      Bij sommige overtredingen heeft het CJIB de gegevens van de bestuurder nodig op het moment van overtreding. Op www.verkeershandhaving.nl vind je meer informatie.

    • Hoe vraag ik de foto op als ik ben geflitst?

      Omdat het kenteken op onze naam staat, kunnen alleen wij de foto opvragen. Je kunt ons via bekeuringen@terbergleasing.nl verzoeken de foto op te vragen. Je ontvangt de foto per post.

    • Wat zijn gemeentelijke bekeuringen?

      Dit zijn boetes van overtredingen die je in de bebouwde kom bent begaan, bijvoorbeeld parkeerovertredingen.

    • Is het mogelijk om in beroep te gaan tegen een eerste aanmaning?

      Nee, dit is niet mogelijk.

    • Wat doe ik als ik wel een aanmaning krijg, maar ik de eerste schikking van mijn bekeuring nooit heb ontvangen?

      Je zult toch het bedrag moeten betalen. Wij hebben er geen grip op waarom de bekeuring niet is betaald.

    • Wat doe ik als ik het niet eens ben met de bekeuring?

      1. Om bezwaar aan te tekenen, heb je onze machtiging nodig, omdat het kenteken op onze naam staat. Deze kan je downloaden via onze website www.terbergleasing.nl.
      2. Op de bekeuring staat hoe je precies bezwaar kunt aantekenen en waar je het bezwaarschrift naartoe moet sturen.
      3. Als wij, na ongeveer zestien weken, de uitspraak ontvangen, sturen wij deze naar je door.

    • Wat doe ik als ik tijdens een overtreding niet zelf achter het stuur zat?

      Je staat bij ons geregistreerd als bestuurder van de auto, daarom ontvang jij de bekeuring.
      Advies: regel dit soort zaken voordat je iemand anders met de auto laat rijden.

    • Binnen welke termijn moet ik mijn bekeuring betalen?

      Dit staat aangegeven op de bekeuring.
      Advies: betaal de bekeuring minstens vier dagen van te voren, in verband met de verwerkingstermijn. Als je te laat betaalt, ontvangen wij een aanmaning, welke wij middels een factuur inclusief € 11,50 exclusief BTW en administratiekosten aan je doorbelasten.

    • Hoelang blijft mijn bekeuring online beschikbaar?

      De bekeuring is tot zes maanden na dagtekening online beschikbaar.

    • Kan ik mijn bekeuringen online bekijken?

      Wanneer je een aankondiging van ons krijgt van een bekeuring of een factuur kan je via de website www.terbergleasing.nl inloggen om de bekeuring te bekijken met de vermelde referentiecodes.

    • Hoe handelt Terberg Leasing bekeuringen af?

      Voor bekeuringen via het CJIB krijg je van ons een e-mail of brief, waarmee je de bekeuring direct aan het CJIB dient te betalen. Voor bekeuringen via andere instanties dan het CJIB krijgt je een factuur inclusief € 11,50 exclusief BTW administratiekosten.

  7. Schade

    • Hoe hoog is mijn Eigen risico bij een ruitschade ?

      Wanneer er schade aan de voorruit van je leaseauto ontstaat, geldt er een verlaagd eigen risico (€ 68,00 lager dan het standaard eigen risico) . Dit is alleen van toepassing wanneer je de voorruit laat vervangen bij Carglass of Autotaalglas. Indien de voorruit elders wordt vervangen geldt het contractuele eigen risico. Indien de bestaande voorruit hersteld kan worden, zullen wij geen herstelkosten bij je in rekening brengen.   Wanneer er een schade ontstaat aan de overige ruiten van je leaseauto ( bijvoorbeeld door inbraak ) geldt het contractuele eigen risico.

    • Wanneer wordt er aanspraak gemaakt op mijn Eigen Risico?

      Een niet-verhaalbare schade is elke schade waarbij de schadekosten niet of slechts gedeeltelijk verhaald kunnen worden op een tegenpartij. Je leaseauto is Wettelijk Aansprakelijk verzekerd, maar ook verzekerd voor Cascoschade. Het kan altijd voorkomen dat een schade lager is dan het eigen risico, dan betaal je uiteraard alleen het bedrag van de schade en niet het volledige eigen risico. Een in rekening gebracht eigen risico wordt gecrediteerd als de schade is verhaald.

    • Waar kan ik terecht met vragen over ‘Schade en Verzekeringen’?

      Hiervoor kun je een e-mail sturen naar schade@terbergleasing.nl

    • Wat vul ik in bij ‘verzekeringnemer’ op het schadeaangifteformulier?

      Hier vul je Terberg Leasing in.

    • Kan ik mijn eigen verzekering meenemen naar mijn leaseauto?

      Nee, dit is niet mogelijk.

    • Mag ik schade via de dealer laten herstellen?

      Nee, dit is niet mogelijk. Terberg Leasing werkt samen met gespecialiseerde bedrijven, waar onze auto’s voorrang krijgen.

    • Hoe is mijn leaseauto verzekerd?

      Alle Terberg Leasing auto’s hebben een Casco dekking en een standaard WA verzekering.

    • Waar kan ik de schade aan mijn leaseauto laten herstellen?

      Dit kan bij een vestiging van Care Schadeservice of van Schadenet. Je kunt zelf een afspraak bij een vestiging naar keuze maken om jouw leaseauto te laten herstellen, nadat de schade bij ons gemeld is op 030-2884774.

    • In welke landen is mijn leaseauto verzekerd?

      Op de groene kaart staat precies in welke landen de auto is verzekerd.

    • Wanneer moet ik een schadeaangifteformulier invullen?

      Een schadeaangifteformulier vul je in als er sprake is van tweezijdige schade (met tegenpartij) of op verzoek van één van onze medewerkers.

    • Is het verplicht een inzittendenverzekering af te sluiten voor mijn leaseauto?

      Een inzittendenverzekering is niet verplicht, maar wij raden aan deze wel af te sluiten.

    • Wat doe ik bij schade aan mijn auto in het buitenland?

      Je neemt direct telefonisch contact op met de afdeling Schade van Terberg Leasing op 030-2884774. Dit nummer is dag en nacht bereikbaar. Hier wordt je verder geholpen. Als het nodig is, krijg je een vervangende auto. Vul altijd het schadeaangifteformulier in. Advies: maak foto’s van de schadesituatie, dit maakt het makkelijker de schade te verhalen.

    • Is het verplicht een rechtsbijstandverzekering af te sluiten voor mijn leaseauto?

      Een rechtsbijstandverzekering is niet verplicht, maar wij raden aan deze wel af te sluiten.

    • Wat doe ik bij schade aan mijn auto?

      Wij verzoeken je schades binnen 48 uur te melden bij Terberg Leasing. Eenzijdige schade (zonder tegenpartij) kun je telefonisch melden via het telefoonnummer 030-2884774 of via het schadeaangifteformulier (digitaal in te vullen). Als er sprake is van schade met een tegenpartij, vul je altijd samen een schadeaangifteformulier op doordrukpapier in. Dit formulier wordt standaard bij je auto geleverd. Is dit formulier niet meer in je bezit, dan kun je hier een nieuw document aanvragen. Tip: vul de voor- en achterzijde van het schadeaangifteformulier altijd helemaal in, anders kan deze niet behandeld worden. Nadat je het formulier hebt ingevuld, kun je hem scannen en e-mailen naar schade@terbergleasing.nl of je kunt het formulier sturen naar Terberg Leasing, t.a.v. afdeling Schade, Postbus 3046, 3502 GA te Utrecht. Advies: zorg dat je altijd een blanco schadeaangifteformulier in je auto hebt liggen.

    • Is mijn caravan meeverzekerd?

      Als de caravan is gekoppeld aan je auto, dan is deze WA meeverzekerd op je auto. Het cascogedeelte dien je zelf af te sluiten. Er is geen dekking voor de schade aan je caravan.

    • Wat doe ik als er privégoederen uit mijn auto zijn gestolen?

      Deze gestolen goederen kun je waarschijnlijk bij je inboedelverzekeraar indienen.

    • Mogen er andere personen in mijn leaseauto rijden?

      Terberg Leasing stelt hier: iedereen met een geldig rijbewijs mag in de auto rijden. Je bent als geregistreerde bestuurder wel verantwoordelijk.

    • Welke verzekeringen moet ik afsluiten als ik met mijn leaseauto op vakantie ga?

      Als je niet voor hulpverlening in het buitenland en/of vervangend vervoer hebt gekozen bij Terberg Leasing, raden wij aan een goede reisverzekering af te sluiten.

    • Waar kan ik de kosten voor letsel, opgelopen tijdens een auto-ongeval, claimen?

      Deze kosten claim je bij je zorgverzekeraar en vallen niet onder de autopolis.

    • Mag ik met een letsel rijden in mijn leaseauto?

      Met een schriftelijk verklaring van goedkeuring van de arts en/of ziekenhuis mag het van ons ook.

    • Is alarm verplicht bij Terberg Leasing?

      Vanaf een cataloguswaarde van € 60.000,00 is een alarm klasse 4 op je auto verplicht door de verzekering. Tevens kan Terberg Leasing bepaalde diefstalgevoelige voertuigen opnemen, die in aanmerking komen voor klasse 4 alarm.

    • Hoe voorkom ik diefstal uit mijn leaseauto?

      Laat waardevolle spullen nooit achter in je auto.

    • Hoe doe ik een beroep op het Waarborgfonds?

      Omdat je leaseauto bezit is van Terberg Leasing, doen wij beroep op het Waarborgfonds als dit mogelijk is. Je hoeft hier zelf dus niets voor te doen.

    • Wat is het Waarborgfonds?

      Als er schade aan je auto is veroorzaakt, zonder dat de tegenpartij bekend is (je hebt bijvoorbeeld je auto geparkeerd, de auto is beschadigd en de dader is niet bekend), dan keert het Waarborgfonds een vergoeding uit, mits er aan een aantal voorwaarden voldaan wordt. Een van de voorwaarden is dat de onbekende partij aantoonbaar een motorvoertuig moet zijn geweest.

  8. Voorwaarden

    • Is het toegestaan om mijn leaseauto te laten bestickeren?

      Ja dat is toegestaan als je de bestickering voor inlevering van de auto weer verwijderd.

    • Is het toegestaan om accessoires in de leaseauto laten inbouwen?

      Het is toegestaan, maar bij inlevering moet de auto in originele staat zijn zonder beschadiging. Alleen lichtmetalen velgen met een afwijkende bandenmaat en chiptuning zijn uitgesloten.